fredag 30. april 2010

Kongen av Queeeeeeeeens :)

Kongen av queens er en tv-serie made by americans! Den handler om Douglas, som er postbilsjåfør og han kone Carrie.



Doug er en morsom kar som ofte kommer i trøbbel, og holder enkelte ting hemmelig for sin kone Carrie, som i motsetning til Doug er en litt sint kvinne. Det kan godt være at hun er litt sint i ny og ne pga Dougs oppførsel.

Det vi alle vet er at normalt sett i alle hus og hjem så har vi forskjellige kjønnsfordelinger. Mamma (kvinnen) hun steller med hjemmet, gjør husarbeid, og faktisk jobber som regel veldig lite. Så har vi Pappa (mannen) som jobber til sene kveld, og tjener inn inntekten til familien, så de kan kjøpe mat og betale strøm osv.
Men det som er så morsomt med Kongen av Queens, er at her er det totalt motsatt!
Carrie har en høy stilling som advokatsekretær og Douglas kjører post. Carrie er alltid pyntet opp med skjørt og bluse, og det er hun som har den store inntekten i familien. Det er nesten litt som om Douglas kun kjører post som en hobby.
Vi må ikke glemme Arthur. Arthur er pappaen til Carrie, og bor nede i kjelleren hos ”The Heffernans”. Arthur flyttet inn med paret når konen døde, og han ikke ville flytte på gamlehjem. Det som er så komisk er at Arthur er akkurat som et lite barn. Han trenger oppsyn omtrent hele tiden. Ikke fordi han er gammel og ør, men rett og slett bare fordi han er barnslig og vil gjøre som han selv vil. Sta kanskje? Burde ikke Arthur som er den eldste være mest seriøs, og kanskje til og med ta seg av barna? Men her er det stikk motsatt.



Jeg kjenner meg litt igjen i Carrie. Når jeg gifter meg så vil jeg ikke at det skal være mannen som tar inn alle fortjenestene til familien. Jeg merker også at jeg er en person som vil ha det litt som jeg vil, akkurat som Carrie. Jeg kan se meg litt igjen i henne, i og med at hun er en person som setter grenser og har mål. :)

Hva tenker du? =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar