fredag 7. mai 2010

NRK VS TV2

Jeg så på Dagsrevyen på NRK i går kveld, og idag sammelignet jeg hva jeg hadde sett med Kristine.

Her er statistikken:

SAK TV2 NRK
Vold 2 0, kun litt om uroligheter
Kriminalitet 3 0
Norsk politikk 1 4
Tragisk 2 0
U politikk 2 2
Kjedniser 0 0
Damer snakket 2 10
Manner snakket 6 14




Det vi fant ut da (for vi snakket begge om hvor mye vold det var i mediene i de forige innleggene våre) var at NRK på en måte viker i fra å ha sånne innlegg om vold. Det er som om de vil skåne folk for å høre om krig og vold og kriminalitet. Det var minimalt med det på NRK, det eneste vi fikk høre om var litt uroligheter i Athen og en journalist som var blitt anholdt. Thats it.
Tv2 er på en måte mer frampå når det gjelder kriminalitet og vold, de er ikke redde for å vise Norge, virkeligheten.
Hvorfor, tenker jeg da. Det er jo veldig mange som ser på Dagsrevyen også. Kanskje litt eldre da. Jeg måtte bite meg i tennene når jeg skulle se Dagsrevyen, for av vane, så misliker jeg veldig sterkt å se på nyheter på NRK, for jeg har på en måte en fordom mot Dagsrevyen at det er veldig kjedelig. Og jeg hadde rett. Jeg liker hvertfall best å se på nyhetene på TV2.



Hva tenker du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar