onsdag 5. mai 2010

Why all the criminality?

Vold og kriminalitet er veldig ofte omtalt i media. Ikke bare i Norge, men over hele verden.
Jeg kan vedde på at neste gang du skrur på nyhetene, eller åpner en avis, så kommer det garantert til å være noe som har med vold og/eller kriminalitet der. Det er som om media vil skremme oss tenker jeg. Som en advarsel; Ikke gjør dette, du kan komme i fengsel (de kommenterer jo alltid at du får så og så lang fengselsstraff osv). Så det jeg tenekr er at de på en måte advarer oss mot kriminalitet. Men ærlig talt så synes jeg de overdriver VELDIG med å sette ut SÅ mye kriminalitet i media. Jeg tenker det at de kan holde saker som er kriminelt litt mer privat mellom poltiet og de menneskene det gjelder, og heller sette litt viktigere saker inn i media. Noe som ikke skremmer små barn, og KANSKJE? inspirer barn til å drive på med dette her. Det kan jo godt være at når barn ser at det er så veldig vanlig og drive med kriminalitet siden de viser det i media omtrent hver eneste dag, så er det noe som ikke helst stemmer.



Nå er det da ikke sikkert det jeg sier, det er bare en tanke som crossed my mind. Men jeg mener det at, hvorfor kan ikke nyhetene få inn noen kjekke reportasjer som vi kan smile og le av? Det er så stramt!

Hva tenker du om at det er så mye kriminalitet og vold i nyheter og aviser?

1 kommentar:

  1. Jeg er helt enig! :) Jeg suns det blir litt for mye, når de prater om vold og kriminalitet i nesten hver eneste sending. Nyhetene bør handle litt mer om posetive ting også. De gjør jo det også, men jeg føler mye av nyhetssendinga går ut på negative ting som skje, slik som vold osv.. :)Bra inlegg tone!

    SvarSlett